מיחם שבת – מבחר דגמים איכותיים של חברת הידורית

מיחם שבת לשבת כשרה

השבת, או כפי שאנו אוהבים לכנות אותה שבת המלכה, היא יום קדושה ויום המנוחה השבועי ביהדות.

השבת מתחילה בערב יום שישי שבו אנו נוהגים לערוך ארוחות שישי מסורתיות משפחתיות בקרב משפחתינו הקרובה ואהובינו.

יחד עם זאת, כפי שוודאי הנכם יודעים, בשבת המלכה אנו אסורים מלהפעיל מכשירים חשמליים כגון תאורה, וכמובן גם מוצרי חשמל שונים במטבח, מהסיבה ששבת אמורה להיות יום מנוחה בו אנו חדלים מהעשייה היומיות שלנו.

וכבן, כיוון שרוב העשייה שלנו בתרבות המודרנית כרוכה בחשמל, אנו נדרשים להשביתה בכדי לקדש את השבת ולהעניק לה את הכבוד הראוי לה, וזה אומר לא להשתמש בחשמל ליום אחד.

ובכן, כדי שבכל זאת נוכל להנות מארוחת שישי חמה ומפוארת, מצאו טכניקות שונות, בהן מכשירים שונים הם בעלי כיבוי והפעלה אוטומטיים, והם מאפשרים לנו לא לחולל את השבת, מבלי לוותר על כמה תנאים אלמנטריים, וביניהם נמצא מיחם שבת, שעון שבת, מעליות ועוד, שמעניקים לנו פונקציונליות, נוחות, תנאים טובים, בטיחות, וכל זאת מבלי שנצטרך להפר את מצוות השבת המקודשות.

מהו מיחם שבת ואלו סוגים של מיחם שבת קיימים?

ובכן, מיחם שבת הוא מכשיר להרתחת מים היכול להכיל כמות גדולה של מים (בין 40-60 כוסות).

פעולת גוף החימום מווסתת על ידי תרמוסטט והמחם משמש להרתחה של כמות מים גדולה ועבור צרכים שונים, כגון הכנת משקאות חמים, בישול, ניקיון, ועוד.

כמו כן, המיחם עשוי ממתכות שונות אשר הן עמידות לחלודה( ברוב המקרים, המיחם עשוי מנירוסטה) ובתחתית המיחם נמצא גוף החימום אשר ברוב המקרים קיים מסביבו פלסטיק קשיח (כדי להימנע מכוויות).

מהי הטכנולוגיה של מיחם שבת?

ובכן, כיוון שאסור להפעיל חשמל בשבת, הטכנולוגיה מבוססת על פעילות של הרתחה ראשונית, ושמירה על חום המים לאורך השבת בעזרת מצבים אוטומטים.

כיצד זה מתבצע?

למיחם שבת קיימים שני גופי חימום, כאשר אחד מהם מבצע את פעולת ההרתחה, והשני מבצע שמירה על חום המים תוך בידוד מים מהטמפרטורה החיצונית.

פעולת ההרתחה נעשית בטרם השבת כיוון שהיא כן דורשת הפעלה חשמלית, אך המעבר לגוף החימום שפועל לשימור החום נעשה באופן אוטומטי.

למיחם שבת באופן כללי אין תרמוסטט, אך כן קיים תרמוסטט ביטחון, המיועד למנוע סכנות בטיחות ושריפה במידה של אידוי המים, ולכן לא קיימת סכנה ששימוש והוצאת המים יזרזו את הפעלת גוף החימום.

כמו כן, בעוד שברוב מיחמי השבת קיים גוף חימום נפרד לשמירת הטמפרטורה, בדגמים שונים מדובר באותו גוף חימום שפועל בעזרת טכנולוגיה מתקדמת שמעלה ומורידה את העוצמה של החום, וכך שומרת על בטיחות המחם ותושבי הבית.

חשוב לציין כי מבחינת ההלכה, לא קיימים הבדלים בין מיחם הפועל על שני גופי חימום, לבין אחד הפועל על גוף חימום אחד, ולכן שניהם כשרים לשמירת שבת.

יחד עם זאת, יש דגמים שבהם ניתן לווסת את גוף החימום ווידוא הטמפרטורה הנכונה בעזרת בורר טמפרטורה חיצוני, אך פעולה זה חייבת להתבצע בטרם כניסת השבת ואוסרת לגעת בבורר לאחר מכן.

שימוש בתרמוסטט

בימינו, יש לא מעט דגמים חדשים עבור מיחם שבת אשר בהם המעבר ממצב של הרתחת המים למצב של שמירת חום המים מתבצע באופן אוטומטי על ידי מד לחץ אדים, ובדגמים מתקדמים אלו, כאשר המים מתקררים, המחם מבצע הרתחה חוזרת בעזרת התרמוסטט.

מדובר בדגמים חדשניים ואיכותיים שדואגים שיהיו לכם מים רותחים מתחילת השבת ועד סופה.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי ככל שמפלס המים יורד במיחם (בעקבות שימוש), נגרמת ירידה קלה בטמפרטורת המים שבמיחם ולכן לא מעט אנשים מעדיפים שלא להשתמש במיחם שבת מסוג זה.

כמו כן, בדגמים שבהם גוף החימום פועל בעוצמת חימום גבוהה, ייתכן והמיחם בכלל לא יזקק להרתחה חוזרת.

מיחם שבת הבנוי על סימרסטט

כפי שציינו, קיימות טכנולוגיות שונות למיחם שבת, וסימרסטט היא אחת מהן.

מדובר בפעולה ששמירת החום נעשית בעזרת מנגנון הסימרסטט אשר דואג לכיבוי והפעלה של גוף החימום לפי תזמון קצוב מראש, וללא קשר לטמפרטורת המים.

כלומר, לדגמים של מיחם שבת הבנויים על מנגנון זה, יש כמה רמות לדרגות החום של המים אשר אנו יכולים לקבוע מראש.

כמו כן, גם במיחם שבת זה, ההרתחה הראשונית נדרשת לביצוע בטרם השבת, ולא ניתן לשנות את דרגות החום שנקבעו מראש במהלך השבת.

מיחם שבת בעזרת הרתחה של מי המדיד

המדיד הוא צינורית קטנה הקיימת ברוב סוגי המיחמים, והיא מחוברת למיחם ומפרידה בין המים שרתחו לאלו שלא, כך שכאשר המשתמש יבוא להוציא מים מהמיחם, מי הצינורות יחלו בתהליך ההרתחה.

כלומר, המים שבתוך המדיד עצמו יורתחו במיוחד בזמן השימוש בעזרת גוף חימום ייעודי.

בשימוש של מיחם שבת זה, רצוי לבחון את מידת החום בטרם השימוש ולנסות ולהוציא כוס מים.

מעוניינים ברכישת מיחם שבת איכותי?

הכירו את חברת הידורית המספקת מוצרי פרימיום במיוחד עבור שמירת שבת יהודית וכהלכה.

בין מגוון המוצרים השונים של החברה, ניתן למצוא דגמים שונים של מחם שבת, אשר הם לא רק מציעים ביצועים איכותיים, אלא הם גם מגיעים בעיצובים שונים, והכי חשוב מקפידים על כללי הכשרות וההלכה.

מחמי המים המהודרים של חברת הידורית מגיעים בצבעים שונים כגון אדום, שחור, ורוד רוז, קרם, וצבע נירוסטה טבעי. בנוסף,  בכל מחם שבת קיימים שישה מנגנוני בטיחות, ומעבר אוטומטי ממצב רתיחה למצב שבת.

כמו כן, המיחמים המשובחים הללו הינם בעלי פטנט ייחודי למניעת פתיחת המכסה במקרה של נפילה, שכבת דופן כפולה המורכבת משתי שכבות נירוסטה למניעת כוויות, ברז נעילה להגנה מכוויות, גוף חימום נסתר, חלון כיסוי קשיח ושקוף לכפתור הפעלה למהדרין, מנגנון כיבוי אוטומטי לאחר שהמיחם מתרוקן.

מדובר בדגמים של מיחם שבת שגם יעניקו לכם שבת רגועה עם מים חמים לאורכה (מבלי לחשוש שהמים יתקררו, או חלילה מבעיות בטיחות), אך גם מעיצובים יפיפיים שיוסיף טאצ' של צבע למטבח שלכם.

ראו הוזהרתם, האורחים שלכם גם ירצו אחד.

המוצרים של חברת הידורית

בימינו כבר לא צריך להתפשר על אסתטיקה לטובת פונקציונליות, על טמפרטורת מים חמים לאורך השבת, וודאי לא לחשוש מסכנות בטיחות.

כיום הטכנולוגיה והחדשנות מעניקה לכם שבת למהדרין עם נוחות ובסטייל.

כמו כן, חברת הידורית מעניקה לכם מחירים נוחים, אחריות על המוצרים, אספקה ומשלוח מהיר, ושירות אדיב ומקצועי הכולל החזרות וביטולים בהתאם להוראות החוק להגנת הצרכן.

בנוסף, מעבר לדגמים הנפלאים של מיחמי השבת, תוכלו גם למצוא בחברת הידורית פלטות שבת שונות, כיסויי בד יפיפיים לפלטות, פמוטים מפוארים, מלחיות מקריסטל, גביעים, בקבוקים מעוצבים ליין, ואף ניתן להנות מחבילות המשלבות כמה מוצרים במחירים אטרקטיביים ומשתלמים במיוחד.

אז הנכם מתעניינים במיחם שבת? מצאתם!

הנכם מוזמנים להכיר את המוצרים האיכותיים שלנו, ולבחור במיחם שבת חדשני ומעוצב בעל עמידות בלתי מתפשרת, שיעניק לכם שמירת שבת נוחה ונעימה, ומים בטמפרטורה מדויקת מכניסת השבת ועד צאתה.